Epidemija je na Kitajskem poskrbela za pospešitev trenda, ki je bil vroč že prej. Digitalizacija. Selitev poslovanja in družabnega življenja na splet. Ko so se Kitajci konec januarja znašli v karanteni, so imeli orodja že pri roki. Nakupi so že prej bolj ali manj potekali po spletu. Priljubljena so bila tudi družbena omrežja, prek katerih so bili v stiku z drugimi, medtem ko so ta omrežja poleg druženja omogočala vse več storitev. Nekateri so bili že prej navdušeni nad spletnimi igricami. Tako so se, zaprti v svoja stanovanja z zelo omejenimi in strogo nadzorovanimi izhodi, samo še bolj oprijeli svojih telefonov in spletnih vsebin.

Trgovine kot prevzemna mesta za spletne trgovce

Tudi po odprtju države spletna trgovina raste. Precej fizičnih trgovin na Kitajskem je ali v lasti spletnih trgovcev ali pa so njihove franšize. Tako so trgovine bolj prevzemna mesta za spletne trgovce, pri čemer ti ne ponujajo samo tekstila in elektronike ter drugega blaga, po čemer so znani v naših krajih, temveč tudi osnovne življenjske dobrine, kot so hrana, vključno s svežimi živili, in higienski pripomočki. Tako klasično nakupovanje v nakupovalnih središčih počasi postaja stvar preteklosti.

Fintech pod drobnogledom kitajskih oblasti

Tem trendom smo prilagodili tudi naše portfelje. Med pomembnejšimi naložbami v naših skladih so tako delnice spletnih velikanov Alibaba, Tencent, Meituan in JD. Nekatera od teh podjetij so postala že tako velika, da imajo precejšnjo tržno moč. Takšne skrbi so v novembru pripeljale kitajske oblasti do odločitve, da bodo začele omejevati nekatere njihove poslovne prakse, ki bi lahko omejevale konkurenco na trgu. Prav tako so blokirali prvo javno ponudbo delnic podjetja Ant, ki deluje kot spletna banka Alibabe. Oblasti želijo, da bi spletna finančna podjetja (fintech) poslovala po podobnih pogojih kot poslovne banke in da jim zaradi pomanjkanja nadzora ne bi pomenila nelojalne konkurence.

Kaj sledi?

Kitajsko gospodarstvo bo verjetno eno redkih, če ne celo edino večje svetovno gospodarstvo, ki bo letos doživelo gospodarsko rast. Osebna poraba bo še vedno pomembno gibalo gospodarske rasti, pri čemer bo pri največjih igralcih na trgu navzoče tudi regulatorno tveganje. Gospodarstvo se bo usmerjalo v vse bolj tehnološko zahtevne izdelke, deloma tudi zaradi pritiska ZDA glede uporabe ameriških tehnologije, kot smo videli na primeru Huaweia. Kitajska namerava do leta 2060 postati brezogljična družba, kar bo zahtevalo vlaganja v zelene tehnologije oziroma uporabo ekološko sprejemljivih virov energije. Še bodo razvijali peto generacijo mobilne telefonije, razvijajo tudi avtonomne avtomobile ter umetno inteligenco in še bi lahko naštevali. Zaradi pandemije bodo ljudje verjetno bolj pozorni na svoje zdravje, kar bo spodbudilo razvoj zdravstvenih storitev.

Vse kaže, da bomo v prihodnjih letih priča zanimivemu dogajanju na kitajskem trgu, kjer ne bo manjkalo investicijskih priložnosti.

Objavljeno v: Moje finance, rubrika: Upravljanje v živo, str. 16, 16. 11. 2020