Malinca ni samo spletna trgovina z ekološko prehrano in kozmetiko, vendar je predvsem portal z ogromno količino zanimive vsebine, kamor se navdušenci zdravega življenja in alternativni gurmani radi vračajo znova in nova. Če bi radi spremenili svojo dieto in odpravili škodljive prehranske navade, vam bo Malinca ponudila kopico nasvetov, presenetljivih receptov in ogromno izredno kakovostnih izdelkov. Za portalom stojita mladi, s pozitivno energijo prežeti podjetnici, ki si želita izobraževati svoje stranke in graditi blagovno znamko z globljim pomenom. Nastjo Kramer, ki zase sama pravi, da je ob vseh vlogah še uradni obraz podjetja, smo povprašali, zakaj je prav Malinca tako edinstvena in od kod črpata energijo za njen razvoj.

Trgovinica je nastala, ker ste si želeli na samostojno podjetniško pot. Zanjo ste povezali svoje ljubezni; zdrav način življenja, kuhanje in navdušenje nad spletnim marketingom. Je to pogumna poteza ali edina logična – verjeti vase in delati za svoje želje?

Skozi sem si želela svoje podjetje, najbolj pa to, da sem lahko svobodna pri tem, kar delam. Da grem lahko v službo, kadar hočem, da lahko grem na potovanje, kadar hočem … tisto neko svobodo, ki ti jo da samostojna podjetniška pot.

Takoj po fakulteti sem dobila službo, oziroma že med njo. Potem sem delala pol leta v lokalnem podjetju, ampak ni bilo to to. In sem rekla svoji najboljši prijateljici: »Kaj, če poskusiva, pa bova vidli, kako bo!«. Ampak kaj bi pa delali? Meni je bil blizu spletni marketing, ker sem takrat delala prav to. Pomislila sem, da mi je to všeč. Ker pa sva že kuhali in imeli svojo kuharsko knjižico sva se odločili, da združiva stvari, ki jih radi delava in poznava ter dodava spletno trgovino. In to je bila osnovna ideja. Dejansko sva šli iz te neke radovednosti in želje po svobodi na pot samostojnega podjetništva.

Prideš do ideje, ki jo želiš uresničiti. Ampak velikokrat se takoj zatakne pri financah. Verjetno te morajo na začetku podpreti starši?

Midve sva odprli d.o.o. . Potrebovali sva tisti osnovni kapital, 7500 EUR in dejansko sva si ta denar izposodili od moje mami. Še zdaj ji včasih rečem: »Vsaka čast, da si mi ga posodila!«, ker midve nisva imeli nobenega poslovnega načrta, nisva imeli podjetniškega ozadja in ne v njeni in ne v moji družini ni bil nihče podjetnik. Še danes sem ji izredno hvaležna. Zdi se mi, da mi že od nekdaj zaupa in me podpira pri vsem. Ve, da si skozi kaj izmišljujem, vedno nekaj novega in sem skozi v akciji. Drugače ne vem, ali bi dejansko šli v to, ker denar sva potrebovali, imeli pa ga nisva.

Je začetna podpora pomembna? Te njeno pomanjkanje lahko ustavi?

Se mi zdi, da na začetku, ko greš v podjetništvo, je to izredno pomembno. Mladi imajo večinoma to težavo, da jih okolica ne podpira. Moja babi in dedi sta rekla: »Nastja ne pustit službe, dobro je plačana. Ostani …« in tudi vsi ostali okoli mene. Samo mami in ati sta rekla naj poskusim. In se mi zdi, da je velika prednost, če imaš blizu nekoga, ki te dejansko podpira. Andrejini starši je v tistem trenutku niso. Imela je samo fanta in mene, medtem ko je podpora mojih meni dala energijo in zagon. Vprašanje, kaj se zgodi, če nimaš podpore. Mogoče se veliko podjetnikov ne odloči za tako pot, ker okoli sebe ne najdejo prave podpore.

Malinca se mogoče razlikuje od drugih spletnih trgovin z zdravo prehrano prav po pristopu do strank. Že na začetku sta razvili prav poseben sistem.

Takrat sva to znali. Objavljali sva recepte, ki sva jih delali. Vendar brez zavedanja, da je to vsebinski marketing, da je to prihodnost. To sva delali, ker sva to edino znali! Hkrati sem se takrat družila z Majo in Gregorjem iz Ličila.si, ki sta bila že dve leti ne trgu in sta nam dala veliko nasvetov; na kaj paziti, kako nastopati, kako začeti zbirati stike in vzpostaviti komunikacijo na Facebooku. Veliko nasvetov, ki so nama izredno prav prišli, sta nama dala prav onadva. Ko sva odprli podjetje in spletno trgovino, sva začeli prodajati takoj, ni bilo tega, da se pol leta ne bi nič zgodilo.

Mogoče je prav zaradi vse te vsebine delovalo, da je projekt marketinško dobro premišljen?

Da, čeprav je nastajal spontano. Vse stvari so nastale spontano, saj nisva imeli poslovnega načrta. Midve sva hoteli imeti spletni portal za zdravo življenje in ponujati veliko različnih blagovnih znamk. V osnovi nisva imeli načrta, da bova razvijali svojo blagovno znamko. Šele potem, ko sva dobili določene izdelke, ki so bili resnično odlični, vendar v res grdi embalaži, sva si rekli, da tega ne moreva dati naprej! Lahko bi to prepakirali v nekaj lepšega. In zaradi tega, ker sva dobili izdelek v grdi embalaži, je nastala blagovna znamka. Zdaj smo popolnoma fokusirani na svojo blagovno znamko.

Kaj pa vsa konkurenca, ki je sedaj na trgu?

Ko smo začeli, je praktično ni bilo. Zdaj pa lahko izdelke, ki jih mi prodajamo že šest let, kupite v vseh velikih trgovinah. Nastalo je tudi ogromno majhnih, specializiranih trgovinic. Res je veliko konkurence, ampak naša prednost je ta, da smo bili med prvimi na trgu. Več je konkurence, ampak več je tudi povpraševanja! Jaz vedno rečem, da je konkurenca »fajn«. Če nas je prej pet posameznikov promoviralo zdrav način življenja, jih je sedaj sto in tako tudi veliko več potencialnih strank. Kdor jih bo prepričal, komur bodo zaupale – tam bodo kupovale. Meni je danes konkurenca všeč, ker ustvarja potrošnike.

Sami investirate veliko v svoje zdravje. Kaj naredite zase na tedenski ravni?

Mi smo si razdelili svoje področje na tri dele; šport, prehrana in kozmetika. Sama sem tudi obraz podjetja in komuniciram skozi Instagram in Facebook. Največji vzor moram tako biti sama. To imam vedno v mislih. Tudi ko pomislim, da bi si privoščila nekaj nezdravega, se vstavim. Obenem je to tudi močna motivacija, da živim zdravo. Petkrat na teden hodim v fitnes, uporabljam malincino kozmetiko in poskušam ljudi osveščati, zakaj je pomembna naravna kozmetika, na kaj morajo biti pozorni ob prebiranju embalaže … enako pri hrani. Dejansko pazim, kaj jem, katere stvari uporabljam, da dovolj športam, spijem dovolj vode … vse kar bi rada naučila druge, najprej počnem sama.

V svojem TEDx talku ste omenili, da je potrebno imeti lastnosti, ki so edinstvene, ki te ločijo od drugih ponudnikov podobnih storitev. Kaj dela Malinco posebno, ne zgolj eno od trgovin z zdravo prehrano?

»To je že kar stara zadeva, tako da si posnetka ne upam niti pogledati!«, se zasmeje. Danes bi rekla, da so te neke ključne prednosti predvsem te, da mi ljudi izobražujemo, delamo ogromno na kakovostni vsebini, da imajo stranke občutek, da kupujejo od ljudi. To zgodbo peljemo že skozi, zadnje čase pa še bolj. Stranke ne kupujejo od nekega podjetja, ampak kupujejo od mene. Kakovost je seveda pomembna, vendar vsak bo rekel, da so njegovi izdelki kakovostni. Resnično verjamem, da je naša prednost ta, da vidijo kdo je za znamko, da imamo osebni pristop in da nam zaupajo. Imamo zelo pozitivna mnenja strank, ki dokazujejo učinek naših produktov. Ko si z nečim zadovoljen, priporočiš prijatelju in na tak način se krog širi. Če ti nekoga izobražuješ skozi in skozi, bo na koncu kupil od tebe, ker ti zaupa, ker je od tebe dobil pomembne informacije. Ljudje smo pametni in takoj opazimo, če kaj ne “štima”. Odnos, ki ga vzpostavimo, kakovost in učinki, ki jih imajo, ponujeno izobraževanje ljudi in naša transparentnost so izredno pomembne prednosti.

Vaš moto je: work smart – have fun – make a difference. Delati pametno pomeni tudi vlagati pametno. Bi zase rekli, da bolje vlagate finance ali čas, ki ga imate na voljo?

Oboje. Mi smo do zdaj vse kar je ostajalo konec meseca vlagali naprej, v izdelke in v razvoj podjetja. Skoraj šest let smo to počeli in tudi zaradi tega je podjetje lahko zrastlo do te mere. Pet let je trajalo, da smo se stabilizirali in letos je prvo leto, ko lahko rečemo, da je resnično odlično. Začeli smo ustvarjati konkreten dobiček. Prej smo vlagali, vlagali in vlagali, zdaj pa so se po šestih letih začeli kazati rezultati. Čas pa vlagamo skozi.

Ste optimistka, mlada in polna energije. Ste taki tudi pri urejanju svojih financ? Varčujete za varno prihodnost, ali ste prepričani, da je denar zato, da ga zapravimo?

Jaz za enkrat ne varčujem. Na to gledam takole; trenutno vse investiram v podjetje, v rast podjetja, ker vem, da mi bo njegova rast zagotovila varno prihodnost. S tem ko razvijam podjetje in to raste, vem, da bom imela dobro in finančno preskrbljeno prihodnost. To je moj vložek. Kar pa zaslužim, pa dejansko porabim za to, kar rada počnem; potovanja, dobro hrano in uživanje. Varčujem ne. Moje varčevanje je vlaganje v podjetje.

Ko spremljaš trgovinico na netu, se ti to zdi kar statično, ko pa tebe poslušamo, je pa to izredno dinamično delo!

Res je dinamično! Veliko je novih izdelkov, novih kanalov … novih ponudb. Zdaj smo recimo zelo uspešni v drogerijah DM in skozi vključujemo nove izdelke. Zdaj bomo prisotni še v Mercatorju in pogovarjamo se še z dvema velikima trgovcema. Prej smo mislili, da bomo vedno samo na spletu, saj smo šele eno leto nazaj začeli sodelovati drugače. Letos smo recimo mislili, da bomo veliko vlagali v nemški trg, ki ga sicer počasi razvijamo, ampak se je ob tem odprla fizična prodaja in smo se morali osredotočiti nanjo, ker je tu dejansko veliko potenciala in dobri rezultati.

Imate še vedno visoke ambicije glede razvoja Malince? Kam boste ideje in energijo vložili v prihodnosti?

Sedaj vlagamo predvsem v razvoj novih izdelkov in marketing. Imeli bomo še televizijske oglase, ki so dražji in si jih prej nismo mogli privoščiti. Potem pa je tu še razvoj novih izdelkov. Prej smo imeli v prodaji veliko izdelkov, sedaj pa manjšamo nabor in izločujemo vse, ki niso prodajni hiti in niso naše znamke. Vključujemo pa izdelke, ki jih razvijamo same, ki so drugačni in vemo, da imajo veliko potenciala. Zdaj imamo tako v razvoju tri izdelke, za katere vem, da bodo naredili »velik bum«.